Posłuchaj newslettera w wersji AUDIO! 🎧

 

Cześć!

Zastanawiasz się czasem, co tak naprawdę oznacza “dobre życie”? Czy to luksusowy dom, egzotyczne podróże, czy może coś zupełnie innego?

 

Dla każdego z nas “dobre życie” może oznaczać coś innego. Dla niektórych osób “dobre życie” to spędzanie czasu z bliskimi, realizowanie swoich pasji, czy pomaganie innym. Inni mogą cenić sobie spokój i harmonię, stabilność i bezpieczeństwo. Jeszcze inni mogą kochać wyzwania i ciągły rozwój, odkrywanie nowych rzeczy i poznawanie świata.

 

Niezależnie od tego, co dla Ciebie oznacza “dobre życie”, ważne jest, aby dążyć do tego, co Cię uszczęśliwia

 

Nie porównuj się do innych i nie pozwól, aby inni narzucali Ci swoje wartości. Skup się na tym, co jest dla Ciebie ważne i na tym, co sprawia, że czujesz się dobrze.

 

Chcesz zrozumieć lepiej, czym dla Ciebie jest dobre życie? Na końcu newslettera znajdziesz jedno z Case Study naszej ostatniej realizacji. Podcast “Dobre Żyćko”, który pomoże Ci znaleźć sposoby  na osiąganie szczęścia i spełnienia.

 

Hot newsy z branży podcastów 🚀

 

1️⃣ Westwood One opublikował właśnie 8 nowych wniosków na temat odbiorców podcastów. Z badania Audioscape 2024 przeprowadzonego przez Cumulus Media wynika, że:

 

  • Mediana wieku osób słuchających podcastów wynosi 34 lata – jest niższa niż w przypadku osób korzystających z radia i telewizji, co wskazuje na to, że podcasty są bardziej popularne wśród młodszych odbiorców.

  • Słuchacze/-czki podcastów częściej korzystają z mediów społecznościowych – badanie wykazało, że aż 72% badanych korzysta z mediów społecznościowych i robi to co najmniej raz dziennie.

  • 58% słuchaczy podcastów twierdzi, że bardziej ufa markom sponsorującym podcasty, które lubią.

  • Odbiorcy podcastów są bardziej skłonni do polecania ich innym – 52% badanych poleciło podcasty znajomym lub rodzinie w ciągu ostatniego miesiąca.

  •  

Ogólnie rzecz biorąc, badanie wykazało, że słuchacze podcastów to młodsza, bardziej zaangażowana cyfrowo grupa demograficzna, która chętniej robi zakupy online i ufa markom, które sponsorują ich podcasty. Te wnioski mogą być cenne np. dla firm, które chcą dotrzeć do nowych klientów.

 

2️⃣ Podcast Show w Londynie bije rekordy! Słynny Festiwal The Podcast Show w Londynie, który odbył się w maju, zakończył się oszałamiającym sukcesem. Wydarzenie zgromadziło łącznie 10 000 uczestników z całego świata. Według dyrektora festiwalu, trzecia edycja The Podcast Show London była najlepszą do tej pory. 

 

Festiwal The Podcast Show udział wzięli najpopularniejsi podcasterzy z różnych dziedzin. Uczestnicy mieli również okazję poznać najnowsze trendy w branży podcastingu i nawiązać nowe, ciekawe kontakty.

 

Jeśli jesteś fanem podcastów lub chcesz dowiedzieć się więcej o tej branży, koniecznie odwiedź The Podcast Show w przyszłym roku!

 

3️⃣ Mamy deja vu? Coraz więcej producentów decyduje się na odtworzenie kultowych serialu w formie audio. Teraz właśnie kolejny znany serial – Green Wing –  powraca jako podcast. Fani mogą się cieszyć! 

 

15 lat po zakończeniu emisji oryginalnego serialu, “Green Wing: Resuscitated” powraca z sześcioma nowymi odcinkami, których można już słuchać na platformie Audible. 

 

Jedynym haczykiem jest to, że podcast jest dostępny wyłącznie na Audible. Mimo to, fani z pewnością nie dadzą się odstraszyć i tłumnie ruszą do słuchania.

 

Sprawdź więcej na ten temat

 

Ruszył nabór do konkursu Podcast Roku 2025! 🏆

 

Miłośnicy i producenci podcastów, to Wasza chwila! Rozpoczęła się rekrutacja do trzeciej edycji prestiżowego konkursu Podcast Roku, którego celem jest promowanie najlepszych polskich produkcji audio.

 

Do udziału w konkursie mogą zgłaszać się twórcy podcastów w sześciu kategoriach:

 

  • Polityka, społeczeństwo, gospodarka

  • Lifestyle, kultura, hobby

  • Nauka, edukacja, technologie

  • Kryminał

  • Debiut

  • Marka zlecająca bądź sponsorująca podcast

 

Nagrody w konkursie są imponujące:

  • Pula nagród wynosi aż 110 000 zł!

  • Zwycięzcy w każdej kategorii otrzymają statuetkę Podcast Roku oraz nagrodę pieniężną.

  • Przewidziane są również wyróżnienia i nagrody specjalne.

 

Zgłoszenia do konkursu można nadsyłać do 30 czerwca 2024 roku.

Więcej informacji o konkursie, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie na stronie konkursu.

 

Nie przegap okazji i zgłoś swój podcast do konkursu! Pokaż światu, że Twój podcast jest najlepszy lub zagłosuj na swojego ulubieńca. 

Podcasty w liczbach. Mamy nowe dane! 📊

 

Podcasty to nie tylko rozrywka – to potężne medium z zaangażowaną publicznością i rosnącym potencjałem reklamowym. Według raportu Audioscape 2024 przeprowadzonego przez Cumulus Media wynika, że wśród osób w wieku 25-54 lat:

  • 33% słucha podcastów codziennie

  • 44% słucha podcastów co tydzień

  • 59% słucha ich co miesiąc

 

📊 Słuchacze podcastów to osoby pracujące, o wysokim statusie społecznym i wykształceniu.

 

📊 Rośnie zainteresowanie i chęć inwestowania w reklamę podcastową (podcast marketing).

Raport Audioscape 2024 przeprowadzony przez Cumulus Media znajdziesz na stronie

 

Case Study x Mothers Protect x StudioPLAC 🍀

 

Mamy przyjemność pochwalić się kolejną realizacją! 

 

Tym razem podjęliśmy się produkcji i postprodukcji serii podcastów “Dobre Żyćko” dla producenta naturalnych adaptogenów Mothers Protect. Odcinki wideocastów  prowadzi Paulina Danielak (psycholożka, psychoterapeutka CBT w trakcie szkolenia, terapeutka ACT), a zaproszeni goście dzielą się wskazówkami związanymi z szeroko pojętym dobrym samopoczuciem – tym psychicznym i fizycznym. Każdy odcinek to godzinna podróż przez współczesne problemy dotykające wielu z nas. Do przykładowych zagadnień poruszanych w serii zaliczamy np.:

 

  1. Katastrofizowanie – Jak przestać się martwić i odzyskać panowanie nad własnymi myślami.

  2. Prokrastynacja – Skąd się bierze i jak z nią żyć?

  3. Jak wybrać psychoterapeutę dobrego dla mnie?

  4. Stres – Jak sobie z nim radzić?

  5. Czerwone flagi terapii.

  6. Czy zwykły spacer to już kąpiel leśna?

  7. Alkohol – Omówienie zagadnień związanych z jego wpływem na zdrowie i życie.

 

Podcast jest dostępny na różnych platformach streamingowych, w tym na Spotify i YouTube.

 

Zresztą: zobacz sam, jak nam to wyszło!

No to by było na tyle!

Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami, nie krępuj się do nas napisać. Śledź też nas na Instagramie!

Chcesz stworzyć podcast?
Napisz do nas!
 
Podoba Ci się ten newsletter?
Poleć go znajomym.
 
Możemy zrobić coś lepiej?
Napisz do nas, odpowiadając na tę wiadomość.

Dziękuję za Twoją uwagę!
Zespół Studia Plac