KTO –
Seria podcastów zrealizowana przez agencję podcastową StudioPLAC dla Fundacji IT GIRLS, której założycielkami są Wiola i Ada Klimczak. Głównym celem działania fundacji jest przyczynienie się do zwiększenia udziału kobiet w branży IT.
GDZIE –
Wideocasty zostały zrealizowane stacjonarnie, w jednym z naszych Studio. Odcinki dostępne są między innymi na platformie YouTube i Spotify. Na dzień publikacji tego case study opublikowano już 35 odcinków!
O CZYM –
Podcast “Pewnie z Klimczak” jest pełen wskazówek i fascynujących rozmów, które pomogą rozwijać pewność siebie na każdym etapie życia. Przygotuj się na fascynujące rozmowy z ekspertami, pełne praktycznych porad i inspirujących historii. W każdym odcinku poznasz ludzi, którzy pokonali własne ograniczenia i osiągnęli sukces zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, dzięki swojej niezachwianej pewności siebie. Dowiesz się, jak radzić sobie z wyzwaniami, jak budować i wzmacniać pewność siebie, oraz jakie strategie zastosować, by osiągnąć swoje cele.
Kampania podcastmarketingowa „Pewnie z Klimczak” ma na celu nie tylko inspirowanie i edukowanie w zakresie budowania pewności siebie, ale także realizację kilku celów marketingowych i społecznych.
– Branding i zwiększenie rozpoznawalności
– Zebranie zaangażowanej społeczności w social mediach
– Propagowanie działań fundacji IT Girls
Seria podcastów „Pewnie z Klimczak”, stworzona przez naszą agencję podcastową StudioPLAC liczy juz sobie 35 odcinków. Kampania podcastmarketingowa objęła różnorodne platformy, w tym Spotify, YouTube, Instagram i Facebook, co pozwoliło na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Na samej platformie YouTube podcast osiągnął liczbę niemal 3,4 tysięcy stałych, lojalnych i zaangażowanych subskrybentów. Łączna liczba wyświetleń wynosi obecnie niespełna 50 000 odtworzeń.
Warto też poruszyć aspekt gromadzenia obserwujących użytkowników na platformie Instagram. Tam, na profilu Wioli Klimczak zamieszczane są w formie Reels ciekawe fragmenty rozmów z podcastu. Średni ich zasięg wynosi od kilkunastu do nawet kilkuset tysięcy odtworzeń!
Każdy odcinek skupiał się na innym aspekcie zdrowia, a gośćmi byli eksperci z różnych dziedzin biznesu, sportu, lifestyle. Do naszego studia na spotkanie z Wiolą zaproszeni zostali dotychczas: Kamil Kozieł, Rafał Nawrot, Anna Nowak-Krzywańska, Alina Korytkowska, Fit Lovers, Halina Mlynkova, Ania Skura, Ada Klimczak, Alina Adamowicz, Katarzyna Bigos, Karolina Sobańska, Agnieszka Kaczorowska-Pela, Natalia Kusiak, Hola Ola, Grzegorz Niczyporuk, Łukasz Dominiak, Kamila Surma, Paweł Węgier, Zuzanna Lit, Karol Bączkowski, Adam Adamonis, Aneta Zając, Olga Kozierowska, Oktawia Nowacka, Bartek Piekarski, Marta Iwanowska-Polkowska, Justyna Roziewska, Marcin Łukasik, Martyna Kondratowicz, ZetKacper, Kinga Zacharjasz, Matylda Przybylska.
Odcinki skupiają się na różnych aspektach budowania pewności siebie,
od sztuki efektywnych wystąpień publicznych i technik medytacji, przez wpływ mody i masażu na samoakceptację, po znaczenie wspólnego treningu i radzenia sobie z lękiem przed zmianami. Goście dzielą się doświadczeniami i strategiami dotyczącymi życia zawodowego, relacji międzyludzkich oraz osobistego rozwoju.
… udało nam się uzyskać od Wioli szczegółową opinię na temat naszej dotychczasowej współpracy.
StudioPLAC – Czy uważasz, że podcast pomógł w osiągnięciu Twoich celów biznesowych? W czymś Cię pozytywnie zaskoczył?
Wiloetta Klimczak – Choć to dopiero początek mojej przygody z podcastem, już teraz widzę świetne efekty biznesowe. Podcast znacząco zwiększył rozpoznawalność mojej marki. Dodatkowo bardzo ucieszył mnie pozytywny odbiór wśród słuchaczy. Wielu z nich wraca do mnie ze swoimi historiami i pozytywnymi komentarzami, co jest niezwykle motywujące. Dzięki podcastowi otworzyły się przede mną również nowe możliwości biznesowe, które wcześniej były poza moim zasięgiem.
Jakie według Ciebie były/są największe wartości stworzenia podcastu?
Największe wartości to przede wszystkim możliwość budowania relacji z odbiorcami oraz gośćmi, a także dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w bardziej osobisty sposób. Dodatkowo mam okazję rozmawiać ze wspaniałymi ekspertami i ekspertkami, co nie tylko wzbogaciło treść podcastu, ale także poszerzyło moje własne horyzonty. Podcasty pozwalają mi też na głębsze zrozumienie potrzeb słuchaczy i tworzenie treści, które są dla nich wyjątkowo wartościowe. Widzę również, że coraz więcej osób chce pracować nad swoim poczuciem własnej wartości dzięki słuchaniu mojego podcastu.
Jaki był odbiór podcastu wśród Twoich słuchaczy_ek? Czy otrzymałaś pozytywne recenzje, komentarze bądź pytania?
Odbiór podcastu był i jest bardzo pozytywny. Otrzymałam wiele pozytywnych recenzji, komentarzy, a słuchacze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami i pytaniami. Najbardziej cieszą mnie jednak prywatne wiadomości, w których słuchacze dzielą się swoimi historiami, dziękują za treści, które tworzę, i opisują, jak wpływają one na ich decyzje i życie. To pokazuje, że moje treści trafiają w potrzeby i zainteresowania naszej grupy docelowej.
Czy rozważasz ponowne zaangażowanie się w podcastmarketing? Jeśli tak, to dlaczego?:)
Zdecydowanie tak! Podcastmarketing okazał się niezwykle skutecznym narzędziem w budowaniu marki i angażowaniu społeczności. Cały czas kontynuuję tworzenie podcastu, ponieważ widzę realne korzyści, jakie przynosi on przy budowaniu marki własnej, w tym nowe możliwości współpracy.
Jak oceniasz koszty kampanii podcastowej w porównaniu do innych działań marketingowych?
Tworzenie podcastu jest dość kosztowne, zwłaszcza jeśli uwzględnimy koszty produkcji i promocji. Jednak mimo wyższych nakładów finansowych w porównaniu do innych działań marketingowych, uważam, że warto. Podcasty oferują długotrwałe korzyści, ponieważ raz opublikowane treści są dostępne dla słuchaczy przez długi czas. Dzięki temu inwestycja zwraca się wielokrotnie, a efekty w postaci zaangażowania i lojalności słuchaczy są nieocenione.